مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بیمه حوادث دانش‌آموزی را تشریح کرد و گفت: تمام دانش‌آموزان کشور تحت پوشش این هستند.

مدرسه - مدارس - دانش آموزان

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی نیک‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان سراسر کشور براساس شرح تعهدات و قرارداد آموزش و پرورش با شرکت‌های بیمه‌گر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند گفت: با توجه به وجود دو شرکت بیمه‌گر معلم و دانا در ۹ استان، بیمه حوادث دانش‌آموزان زیر نظر بیمه معلم و در ۲۲ استان دیگر نیز زیر نظر بیمه داناست.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان کشور تحت پوشش بیمه حوادث هستند، افزود: از اول مهر هر سال تا ۳۱ شهریور سال بعد این بیمه برقرار است و تمام دانش‌آموزان با یک نرخ قیمت تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۲ سال گذشته مبلغ بیمه به ازای هر دانش‌آموز ۳۰ هزار تومان بوده، ادامه داد: امسال، علیرغم بالا رفتن شرح تعهدات، مبلغ بیمه به ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت.

نیک‌فر ادامه داد: قرارداد با ۲ شرکت بیمه‌گر امضا و قراردادها به استان‌ها ابلاغ شده و مدارس در جریان جدول شرح تعهدات قرار می‌گیرند. میزان حق بیمه پرداختی به مورد اتفاق افتاده و شرایط بستگی دارد. همچنین «دیه» جزو تعهدات بیمه‌ای است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزی که تحت پوشش بیمه حوادث مدرسه قرار می‌گیرد، در صورت بروز حادثه در بیرون از مدرسه نیز می‌تواند از خدمات ارائه‌شده بهره‌مند شود، ادامه داد: براساس قرارداد، برخی از موارد جزو استثنائات شرکت بیمه‌گر است، اما در سایر موارد ـ در صورت وقوع اتفاق در خارج از مدرسه ت دانش‌آموز می‌تواند از خدمات بیمه دانش‌آموزی بهره‌مند شود.

نیک‌فر در مورد دانش‌آموزان ۲ استان که در اثر ریزش سقف مدرسه آسیب دیده‌اند، گفت: این افراد از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کنار این خدمات هر سال دانش‌آموزان و همکاران دارای بیماری صعب‌العلاج نیز می‌توانند از خدمات بلاعوض بهره‌مند شوند، اظهار کرد: همچنین کارکنان مدارس که خود را بیمه حوادث می‌کنند، می‌توانند از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار شوند.

کد خبر 887600
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha